Pilootprojecten secundair onderwijs

Tijdens de schooljaren 2019/20 en 2020/2021 werd er op experimentele wijze onderzocht hoe Buurten met Erfgoed een vertaalslag kon maken naar het Secundair Onderwijs.

Het principe waarbij banden tussen scholen en erfgoedspelers worden gesmeed om te komen tot een gezamenlijk erfgoedproject bleef overeind. Ook het vertrekpunt, de eigen directe omgeving of schoolbuurt, bleef hetzelfde.

Zes scholen waagden de sprong. Als echte pioniers stippelden ze een pad uit dat het best bij hen paste. De pandemie maakte het hen niet makkelijk. Toch vonden de meesten een manier om tot verrassende conclusies te komen.

Op basis van hun ervaringen destilleerden we als begeleiders een aantal algemeenheden die we bundelden in een wendbaar werkboek. 

voorpagina_werkboek     

Download hier het werkboek 
Wil je een gratis papieren exemplaar van het werkboek?
⇒ Stuur een mailtje naar Hildegarde.VanGenechten@faro.be 

De pilootprojecten: