Eerste opvolgsessie Buurten met erfgoed pilootproject Beernem

Kapten de lattenklievers ook vrijheidsbomen?

Met welk erfgoed gaan we met de kinderen aan de slag? Welke methodieken gebruiken we hiervoor? Welke hulp kunnen we nog gebruiken?

Tijdens de eerste opvolgsessie van het pilootproject Buurten met erfgoed presenteren de leerkrachten tweede graad van de Beernemse basisscholen de ruwe ideeën van hun erfgoedproject. Wat hebben we al gedaan? Wat staat er nog op stapel? Waar worstelen we nog mee? Wat willen we bereiken en welke vaardigheden komen aan bod? Bij elke presentatie geven de leerkrachten van de andere scholen, erfgoeddeskundigen en projectbegeleiders feedback: ‘heb je daar al aan gedacht?’, ‘hoe kunnen we die activiteit voor de kinderen boeiender maken?’ ‘ken je dat computerprogramma?’, ‘hierbij kunnen we jullie zeker helpen’ … Samen spannen we ons in om van elk schoolproject een unieke ervaring te maken: een queeste langs rare straatnamen, kasteelmoorden, lattenklievers, grafheuvels, ijskelders en vrijheidsbomen.

Enkele beelden van de eerste opvolgsessie.